Pearle
De Nederlandse oorsprong van Pearle ligt bij Alfons Hamer die in 1959 de optiekketen Brilmij opricht. Hij ziet dat er bij de klant behoefte bestaat aan optiekwinkels die zich door service en productaanbod onderscheiden van de andere winkels. Dat zijn visie juist is blijkt al snel uit de enorme groei die de Brilmij-keten doormaakt. Service en binding met de klant zijn volgens Hamer de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap.
“Je leven lang goed zien”, dát is de missie van Pearle. Deskundigheid, vakbekwaamheid en service stroomt door de aderen van de medewerkers. Het zijn de drie pijlers waarop de organisatie gebouwd is en die zij in hun keuzes keer op keer voorop stellen. Met als doel een leven lang goed zien voor iedereen. Ze staan voor service, deskundigheid en betrouwbaarheid. En streven naar een betaalbaar kwaliteitsproduct naar ieders tevredenheid. Dat garanderen ze zelfs met een 100% Tevredenheidsgarantie. U wilt niet alleen nu plezier hebben van uw bril of contactlenzen, maar ook volgend jaar en de jaren daarna. Bij Pearle geniet u als klant van levenslange service. Mocht u vragen, klachten of opmerkingen hebben, dan is de klantenservice u graag van dienst.
De optiekketen is aangesloten bij de NUVO, de Nederlandse unie voor optiekbedrijven.
Geschiedenis
Nieuw is dat Hamer de monturen uitstalt op rekken, waardoor de klant zelf een montuur kan uitzoeken – een revolutie in de optiekwereld. De veranderingen die Brilmij introduceert gaan gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen.
De Brilmij-keten wordt in 1979 overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle dat hiermee zijn entree op de Europese markt maakt. Vanaf 1990 gaan alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. De keten heeft sindsdien een snelle groei doorgemaakt tot bijna 750 winkels in de Benelux. Pearle Benelux is onderdeel van GrandVision, de tweede optiekspeler wereldwijd en gevestigd in 40 landen met 4.300 winkels en 19.500 medewerkers.
Had een aantal vragen over de lenzen op de website. De klantenservice kon me niet helpen en hebben met toen doorverwezen naar de winkel.
Een tip voor wie hier lenzen wil bestellen. Niet doen!
Een vaste klant kwijtgeraakt!
Klantenservic3e is zeer slecht. Steeds opnieuw moeten bellen en het verhaal was elke keer niet bekend.
Pearle heeft mij goed gholpen na de problemen die ik heb gehad
Had altijd in mijn hoofd dat Pearle weer zo’n massa keten was maar ze zijn toch aardig en biede goede service
Mijn lenzen zijn niet meer verkrijgbaar, vindt dit heel jammer
Eerste bestelling gedaan en ik heb alles op tijd binnen gekregen. Snelle levering en goeie kwaliteit!
Ik was altijd klant van de winkel maar ben nu overgestapt naar de website. Super makkelijk en bespaard veel tijd!
Super fijne site. Ik heb een abonnement afgesloten en dit is echt de ideale oplossing. ik hoef mij nooit meer druk te maken over mijn lenzen.
Ik heb een paar keer moeten bellen voor een probleem met mijn lezen en ik kreeg steeds iemand anders aan de telefoon. Heb dus steeds mijn verhaal opnieuw moeten vertelen. Na een lange tijd was het pas eindelijk opgelost.
Nooit klachten gehad bij Pearl en na mijn laatste bestelling ben ik gaan twijfelen. Ik kreeg de verkeerde lenzen opgestuurd en nu moet ik extra betalen voor de nieuwe? Noem je dit service!
Vaste klant en dat gaat nog wel een paar jaar zo zijn. Top!
Doodleuk rond de 400 euro betaald voor nachtlenzen, terwijl ik daar een te hoge cilinder voor blijk te hebben en dus niet goed kon zien ermee. Interesseert ze niet veel, als ze maar kunnen verkopen.
Er is weinig informatie te vinden over de lenzen op de website van Pearl. Daarvoor ben ik maar naar de winkel gegaan..
Heb laatst voor het eerst mijn ogen laten opmeten voor lenzen. Nu heb ik een abonnement genomen en daarbij worden ze ook nog is gratis bezorgd. Super! want ik heb zelf nogal een hectisch leven. Aanrader…
Altijd klant geweest en zal dat altijd blijven. Goede service
Helemaal super Pearl, Jarenlang klant!
Grote aanbieder maar hierdoor wordt de service vaak onpersoonlijker.. vind het toch fijner om bij een kleine opticien binnen te kopen
Heel lang moeten wachten tot me lenzen binnen kwamen, uiteindelijk binnen en was mij lenzenvloeistof niet bij het pakketje toegevoegd. Kan gebeuren maar is wel vervelend!
Snelle en betrouwbare service van Pearl!